piątek, 27 stycznia 2017

Christie Golden - Assassin's Creed

"Gdy inni ślepo podążają za prawdą, ty pamiętaj, że nic nie jest prawdą. 
Gdy innych ogranicza moralność lub prawo, ty pamiętaj, że wszystko jest dozwolone.
Działamy w ciemnościach, by służyć Światłu.
Jesteśmy asasynami".








Callum Lynch już od najmłodszych lat zostaje wciągnięty w konflikt Templariuszy i Asasynów. Znajduje w kuchni martwą matkę, a zabójcą okazuje się ktoś mu bardzo bliski.
Cal jako dorosły, przebywa w więzieniu i jest skazany na karę śmierci. Śmierć to dopiero początek. Jego "zwłoki" przechwyca organizacja Abstergo Industries, pod którą kryją się Templariusze. Potrzebują Cala do odnalezienia Jabłka Edenu. Mężczyzna jeszcze nie wie, że w jego żyłach płynie krew Asasynów i aktualnie przebywa w placówce swoich wrogów.
Sofia Rikkin - córka przywódcy Templariuszy poddaje go bolesnym symulacjom, w których Cal widzi swoich przodków, dzięki czemu może się dowiedzieć gdzie ukryto Jabłko. Sofia ma nadzieję, że dzięki temu Jabłku pozbędzie się ze świata przemocy i agresji, która jest w ludziach. Jej ojciec jednak ma inny zamiar.
Całe dzięki tym symulacjom utożsamia się z Asasynami i staje się jednym z nich. Jednocześnie Sofia robi mu się coraz bliższa, ale po tym co zrobi mężczyzna, już nic nie będzie takie samo.

Jest to moja pierwsza styczność z Asasynami. Nie czytałam, nie oglądałam filmu, nie grałam w nic takiego, a jednak bardzo szybko połapałam się o co w tym wszystkim chodzi. Nic nie jest skomplikowane przez co bardzo dobrze i szybko się czyta, a wciągającą i dynamiczna fabuła tylko to ułatwia. Akcja przeplata się między czasem współczesnym, a średniowieczem, co o dziwo jest bardzo fajne. No i jestem ciekawa CO DALEJ?! Nawet nie wiem czy będzie kolejna część, ale zakończenie na to wskazuje.
Oczekiwałam czegoś wybuchowego i to dostałam. Walki, śmierć, ucieczki, próby przetrwania, akcja, akcja i jeszcze raz akcja - to właśnie można znaleźć na stronach tej powieści. Tu nie ma czasu na nudę.
Co do pozostałych bohaterów - każdy ma swoją historię, zdolności i rolę. Nawet jeśli wydają nam się mało ważni, to później okazuje się zupełnie coś innego.
Także zdecydowanie polecam Wam tę książkę, a wydawnictwu Insignis dziękuję za egzemplarz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Mój czytelniczy świat , Blogger